Czy 1,8 tsi ma turbo ze zmienną geometrią?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Toldi
    Classic
    • 2005
    • 25

    Czy 1,8 tsi ma turbo ze zmienną geometrią?

    Zamieszczone przez Deo
    chrisk_89, najblizszy spot bedzie w Tychach.
    tez tak mi sie wydawalo, ale nic nie mowilem, bo sie balem ze cos pokickalem a tu tak nerwowo :szeroki_usmiech
    OCTAVIA 1.9 TDI 90/210 ALH 101kkm
  • zeb
    Rider
    S_OCP Member
    • 2004
    • 415

    #2
    Czy 1,8 tsi ma turbo ze zmienną geometrią?

    nie mogę nigdzie znaleźć info na ten temat

    Komentarz

    • Psycho Dad
      Rider
      • 2009
      • 629

      #3
      Re: Czy 1,8 tsi ma turbo ze zmienną geometrią?

      Zamieszczone przez zeb
      nie mogę nigdzie znaleźć info na ten temat
      Nie ma . To nazywa się VNT .

      dane techniczne
      Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

      Komentarz

      • rkb
        RS
        • 2008
        • 2152
        • Rapid Spaceback (NH1)
        • CYVB 1.2 TSI 110 KM

        #4
        Przy okazji sie dopytam, w 1.4 też jest bez zmiennej?
        Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

        Komentarz

        • zeb
          Rider
          S_OCP Member
          • 2004
          • 415

          #5
          Z danych podanych przez Psycho Dad wynika że tak.

          Komentarz

          • rkb
            RS
            • 2008
            • 2152
            • Rapid Spaceback (NH1)
            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

            #6
            czyli na jazde do kosciola sie nadaje
            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

            Komentarz

            • Psycho Dad
              Rider
              • 2009
              • 629

              #7
              Co do turbo jest ono zamontowane w kolektorze wydechowym nie ma zjawiska "turbo dziury"
              zaczyna dmuchać teoretycznie od 2000 a od 3000 zaczyna sie zabawa
              Dodatkowo przy 4500 dysponujemy juz maksymalną mocą.
              Chłodzenie wodą nawet przy wyłączonym zaplonie.
              Z innych ciekawych rzeczy jest koło dwu-masowe.

              a tak naprawdę nie kupujcie nie będe tego silnika bo nie bede miał się z kim ścigać
              Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

              Komentarz

              • Hanz2k
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 522

                #8
                Podobno jedyną beną z VNT/VGT/VTG jest Porsche 911 Turbo - turbosprężarki BorgWarner BV50G.
                Hanz2k
                1,8 T by MT
                :admin: bo nie użyłem Szukaj

                Komentarz

                • JOY
                  Rider
                  • 2008
                  • 641

                  #9
                  Zamieszczone przez Psycho Dad
                  Chłodzenie wodą nawet przy wyłączonym zaplonie.
                  Było juz na forum ale przypomnę coby się ktoś nie nadział.
                  To turbo nadal wymago chłodzenia po ostrej jeździe.

                  Komentarz

                  • loru
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4286
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Psycho Dad
                    Chłodzenie wodą nawet przy wyłączonym zaplonie.
                    a masz może szczegóły jak to jest realizowane :?:
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz

                    • voltar
                      L&K
                      • 2009
                      • 1107
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez loru
                      Zamieszczone przez Psycho Dad
                      Chłodzenie wodą nawet przy wyłączonym zaplonie.
                      a masz może szczegóły jak to jest realizowane :?:

                      To sie nazywa : After-Run Coolant Pump V51.
                      Pompa wymusza obieg cieczy chlodzacej po wylaczeniu zaplonu.
                      Chlodzona jest cala turbosprezaka wraz z lozyskami wiec argument o tym ze nie ma juz obiegu oleju po wylaczeniu silnika nie jest juz taki wazny tym bardziej ze lozyska juz nie pracuja.
                      Mysle ze zarowno po ostrej jak i normalnej jezdzie nikt nie zatrzymuje sie ze tak powiem w miejscu czyli auto jest stopniowo wyhamowywane.
                      Przykladowo ja zjezdzam z autostrady , jade kawalek wolniej droga lokalna czy osiedlowa , parkuje auto. Wiec mysle ze spokojnie po zatrzymaniu auta mozna od razu wylaczyc silnik. Nie ma co przesadzac i ze tak powiem wylewac dziecka z kapiela.
                      Byc moze TDI bez tej pompki wymaga chlodzenia ale TSI raczej nie.
                      W kazdym razie w instrukcji auta z tym silnikiem nic nie pisze o potrzebie chlodzenia turniny.


                      O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                      Komentarz

                      • Hanz2k
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 522

                        #12
                        voltar, błąd:
                        Chlodzona jest cala turbosprezaka wraz z lozyskami
                        wałek wirnika turbosprężarki jest jednocześnie chłodzony i smarowany olejem z układu smarowania silnika. Ta pompka
                        After-Run Coolant Pump V51
                        podaje ciecz chłodzącą wyłącznie do płaszcza wodnego wokół turbosprężarki. A ten płaszcz wodny służy odcięciu emisji promieniowania podczerwonego do komory silnika oraz zmniejszeniu naprężeń w obudowie turbosprężarki. Pompka V51 chodzi wyłącznie po to aby w płaszczu nie tworzyły się lokalnie pęcherzyki pary co zatkałoby układ chłodzenia płaszcza turbosprężarki z konsekwencjami wynikającymi z roli.
                        Hanz2k
                        1,8 T by MT
                        :admin: bo nie użyłem Szukaj

                        Komentarz

                        • voltar
                          L&K
                          • 2009
                          • 1107
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Hanz2k
                          voltar, błąd:
                          Chlodzona jest cala turbosprezaka wraz z lozyskami
                          wałek wirnika turbosprężarki jest jednocześnie chłodzony i smarowany olejem z układu smarowania silnika. Ta pompka
                          After-Run Coolant Pump V51
                          podaje ciecz chłodzącą wyłącznie do płaszcza wodnego wokół turbosprężarki. A ten płaszcz wodny służy odcięciu emisji promieniowania podczerwonego do komory silnika oraz zmniejszeniu naprężeń w obudowie turbosprężarki. Pompka V51 chodzi wyłącznie po to aby w płaszczu nie tworzyły się lokalnie pęcherzyki pary co zatkałoby układ chłodzenia płaszcza turbosprężarki z konsekwencjami wynikającymi z roli.
                          Skoro plaszcz wodny sluzy odcieciu emisji promieniowania a takze zmniejeszeniu naprezen w obudowie turbosprezarki a pompa V51 wymusza obieg czynnika chlodzacego po wylaczeniu silnika to dla mnie jest logiczne ze takze chlodzi turbosprezarke.
                          Jezeli lozyska nie sa jednak przy tym chlodzone ( choc mysle ze posrednio sa ) to mysle ze nie jest to jakis propblem skoro lozyska juz nie pracuja po wylaczeniu silnika ...
                          Jezeli do tego dolozysz fakt ze wylaczasz silnik nie od razu po dlugiej jezdzie i z duzo mniejszych predkosci obrotowych to chyba nie ma problemu z chlodzeniem ?


                          O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                          Komentarz

                          • Psycho Dad
                            Rider
                            • 2009
                            • 629

                            #14
                            To jest ciekawe co prawda o sliniku 2.0 ... ale podobno od 1.8 różni sie tylko skokiem tłoka.

                            Stona 27 o turbo
                            2.0 tsi
                            Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                            Komentarz

                            • voltar
                              L&K
                              • 2009
                              • 1107
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BZB 1.8 TSI 160 KM

                              #15
                              Mam taki sam manual do 1.8 TSI wiec konstrukcja tych silnikow jest identyczna.
                              Co ciekawe slyszalem ze stara wersja silnika 2.0 TSI miala inna konstrukcje niz 1.8 TSI
                              Inaczej mowiac najpierw powstal 1.8 TSI a pozniej na jego podstawie zrobiono nowe 2.0 TSI.
                              Reasumujac czytalem ten dokument ale nie wiem czy wniesie cos wiecej do naszej dyskusji . Jest tam schemat chlodzenia turbo z pokazana pompka i obiegiem.
                              Moze ktos doczyta z tego cos wiecej ? Temat bardzo mnie interesuje bo nie chcialbym zarznac tego silnika ale jak na razie nie znalazlem uzasadnienia dla chlodzenia turbiny i nikt mnie nie przekonal. Gdyby taka koniecznosc istniala to chyba napisali by o tym w instrukcji silnika ?


                              O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                              Komentarz

                              • _tm_
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 2333
                                • Superb III (3V3)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez voltar
                                Mam taki sam manual do 1.8 TSI wiec konstrukcja tych silnikow jest identyczna.
                                Co ciekawe slyszalem ze stara wersja silnika 2.0 TSI miala inna konstrukcje niz 1.8 TSI
                                Inaczej mowiac najpierw powstal 1.8 TSI a pozniej na jego podstawie zrobiono nowe 2.0 TSI.
                                Zgadza się . 2.0 TFSI występuje w dwóch wersjach i ta nowsza jest bardzo zbliżona do 1.8 TSI. Tu jest fajny artykuł na ten temat: http://blogsilnika.blogspot.com/2009...si-tfsi-i.html
                                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                -------------------------------------------------------------------------
                                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                Komentarz

                                • Hanz2k
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 522

                                  #17
                                  voltar
                                  1 - jeżeli wyłączysz silnik to ciśnienie oleju maleje do zera i olej przestaje płynąć przez silnik,
                                  2 - jeżeli właśnie zjechałeś z autostrady albo skończyłeś street racing i zrobiłeś 1 to,
                                  3 - nieruchomy olej w okolicy najgorętszych elementów turbosprężarki - wałka i łożysk zaczyna się zwęglać nie mogąc oddać temperatury dalej,
                                  4 - jeżeli stało się 3 w wariancie pesymistycznym w układzie smarowania masz zwęgliny oleju + być może zaspawane węglem łożyska i wałek do obudowy turbosprężarki,
                                  5 - jeżeli stało się 4 i uruchomisz silnik to masz szansę na 6:
                                  6 - ukręcenie wirnika turbiny z powodu "zaspawania" łożysk lub utrudnienie / zatkanie zablokowaną zwęgliną obiegu oleju i tu wróć do punktu 3.
                                  Pompka V51 raczej nie zdąży odebrać ciepła z nieruchomego oleju w turbinie - z tego samego powodu dla którego tworzą się zwęgliny.

                                  To wszystko nie oznacza, że masz po każdej jeździe pyrkać w garażu 10 minut tylko jeździć z głową - Panie Kierowniku. :diabelski_usmiech
                                  Hanz2k
                                  1,8 T by MT
                                  :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                  Komentarz

                                  • voltar
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1107
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                    #18
                                    To wszystko nie oznacza, że masz po każdej jeździe pyrkać w garażu 10 minut tylko jeździć z głową - Panie Kierowniku. :diabelski_usmiech[/quote]


                                    Jak juz mowilem zjazd z autostrady chwile trwa wiec silnik i turbina ma chwile czasu by sie wystudzic
                                    Wairaint ze zwegleniem oleju to chyba wariant bardzo pesymistyczny. Zreszta lozyska w ukladzie turbosprezarki to chyba nie jedyne lozyska w silniku ...
                                    Czy pompka V51 nie zdazy odebrac odpowiedniej ilosci ciepla z lozysk to raczej nie wiadomo. Wszystko zalezy od tego jak jest wydajna i jak dlugo pracuje.
                                    Pozatym 10 minutowe pykanie mi wogole nigdy do glowy nie przyszlo.
                                    To nad czym sie zastanawiam to czy potrzeba choc chwile poczekac i przy mojej eksploatacji nie widze takiej potrzeby, chyba ze mowimy o zatrzymania auta na autostradzie bo dlugiej jezdzie z duza predkoscia. Niemniej nie ma co przesadzac bo sam silnik przeciez sie bardziej nagrzewa podczas postoju na biegu jalowym niz nawet podczas najszybszej jazdy.
                                    Chetnie bym poczytal jakies fachowe materialy o tym jak to wszystko w 1.8 TSI dziala.
                                    Jak cos znajde to sie podziele informacjami.


                                    O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                    Komentarz

                                    • Hanz2k
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 522

                                      #19
                                      voltar,
                                      Płyn chłodniczy nie chłodzi bezpośrednio łożysk, a olej a jeszcze bardziej obudowę tego całego fajansu. Olej jest głównym środkiem chłodzącym i smarującym turbosprężarkę. V51 ma tu znaczenie pomocnicze. Dłuższy opis tu:


                                      I na koniec - są tacy co uczą się z książek i na cudzych błędach, są i tacy co uczą się na swoich. :szeroki_usmiech

                                      Dla mnie EOT.
                                      Hanz2k
                                      1,8 T by MT
                                      :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                      Komentarz

                                      • Danio_Poznań
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 47

                                        #20
                                        nie potrzebnie się spieracie
                                        każdy używa samochodu jak mu wygodnie i jak uważa za stosowne

                                        rozumiem Hanz2k, że chce podzielić się swoją wiedzą i przestrzec innych przed skutkami nie wystudzenia turbiny i
                                        szkoda, że ja wcześniej tego nie wiedziałem i załatwiłem już jedną swoją turbinę nieumiejętną jazdą i/lub brakiem wiedzy na temat chłodzenia - kosztowało to mnie nową turbinkę i ca 4000 pln "w plecy"
                                        teraz bardzo chętnie czytam posty i wiele z nich rzeczywiście pomaga w wyrobieniu sobie opinii i stosowaniu lub też nie - wolny wybór

                                        voltar, widzę, że jesteś "twardy" i proponuję Ci - jeździj jak chcesz (wyłączaj silnik od razu lub nie), a forum służy tylko do pomocy i jak jej nie potrzebujesz to nie podsycaj złej atmosfery,
                                        koledzy na forum chcą dobrze - nie piszą rad po to, aby ci uprzykrzyć życie

                                        pozdro wszystkim i szerokości :szeroki_usmiech

                                        Komentarz

                                        • voltar
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1107
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Hanz2k
                                          voltar,
                                          Płyn chłodniczy nie chłodzi bezpośrednio łożysk, a olej a jeszcze bardziej obudowę tego całego fajansu. Olej jest głównym środkiem chłodzącym i smarującym turbosprężarkę. V51 ma tu znaczenie pomocnicze. Dłuższy opis tu:


                                          I na koniec - są tacy co uczą się z książek i na cudzych błędach, są i tacy co uczą się na swoich. :szeroki_usmiech

                                          Dla mnie EOT.
                                          Dzieki za artykul. Nie bede pisal na razie czy mnie przekonal bo musze jeszcze podrazyc z innych zrodel

                                          [ Dodano: Pią 27 Lis, 09 11:22 ]
                                          Zamieszczone przez Danio_Poznań
                                          nie potrzebnie się spieracie
                                          każdy używa samochodu jak mu wygodnie i jak uważa za stosowne

                                          rozumiem Hanz2k, że chce podzielić się swoją wiedzą i przestrzec innych przed skutkami nie wystudzenia turbiny i
                                          szkoda, że ja wcześniej tego nie wiedziałem i załatwiłem już jedną swoją turbinę nieumiejętną jazdą i/lub brakiem wiedzy na temat chłodzenia - kosztowało to mnie nową turbinkę i ca 4000 pln "w plecy"
                                          teraz bardzo chętnie czytam posty i wiele z nich rzeczywiście pomaga w wyrobieniu sobie opinii i stosowaniu lub też nie - wolny wybór

                                          voltar, widzę, że jesteś "twardy" i proponuję Ci - jeździj jak chcesz (wyłączaj silnik od razu lub nie), a forum służy tylko do pomocy i jak jej nie potrzebujesz to nie podsycaj złej atmosfery,
                                          koledzy na forum chcą dobrze - nie piszą rad po to, aby ci uprzykrzyć życie

                                          pozdro wszystkim i szerokości :szeroki_usmiech
                                          Przepraszam bardzo ale gdzie tu jest zla atmosfera ? Przeciez tylko dyskutujemy.
                                          Kolega sie dzieli wiedza a ja przeciez z gory nie napisalem ze wiem lepiej tylko ze mam watpliwosci i chcialbym wiedziec na ten temat jak najwiecej.
                                          Tak wiec roznica zdan byc moze wynika z mojej jeszcze niepelnej wiedzy na ten temat ale przeciez roznica zdan nie moze byc przyczyna zlej atmosfery.

                                          PS
                                          Zalatwiles 1.8 TSI czy turbdiesla ? Przyznam ze z racji posiadania tego pierwszego problem studzenia silnika /turbiny interesuje mnie glownie w tym przypadku.
                                          Przy okazji pytanie czy w instrukcjach silnika np 1.9 TDI macie napisane ze trzeba chlodzic turbine ? i czy jest napisane konkretnie jak to zrobic ? tzn np 2 minuty nei wylaczac silnika na postoju ?


                                          O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                          Komentarz

                                          • Danio_Poznań
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 47

                                            #22
                                            voltar, załatwiłem 1,9 TDI ops:
                                            teraz kupiłem i czekam za 1,8 TSI - nawet jak nie będzie napisane o tym to po dłuższym/mocniejszym "bucie"będę czekał ca 2-3 minuty zanim wyłączę silnik

                                            PS. zgadzam się z Tobą, iż teoretycznie po dłuższej jeździe (autostrada itp.) i po zjeździe z niej jest wystarczający czas na wychłodzenie turbiny (jazda po mieście), ale może lepiej "dmuchać na zimne"

                                            Komentarz

                                            • Garret
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 1196
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                              #23
                                              voltar, nie zawsze po szybkiej jeździe autostradą studzisz turbinę wolną jazdą drogą wyjazdową- częsty przypadek to zjazd na stację benzynową prosto z pałowania.
                                              Co prawda V51 ma za zadanie chłodzić ułożyskowanie turbiny (ułożyskowanie - wg dokumentacji tech - http://www.arinahnell.com/other/vw/tech/20tsi.pdf) to jednak opisanym przeze mnie przypadku ja osobiście dałbym turbinie 1-2 min pracy na wolnych obrotach - w przypadku łożyska to olej jest medium najbliższym rozgrzanym elementom.
                                              Podsumowując- IMO pompa V51 rozwiązuje/znacząco zmniejsza problem studzenia rozgrzanej turbiny w znacznej mierze przypadków, ale w pewnych sytuacjach std procedurę studzenia bym zalecał.
                                              No i last but not least- co w przypadku gdy pompa zaszwankuje lub (co nie jest niemożliwe) zastrajkuje program sterujący jej odpaleniem? :roll:
                                              Ja tam się do studzenia turbo przyzwyczaiłem i ta minuta na stacji benz. mi nie przeszkadza (akurat mam czas na wyzerowanie licznika, zebranie kasy i dokumentów, otwarcie baku, zabranie komórki z półeczki etc.)
                                              Garret

                                              -----------
                                              Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                              Komentarz

                                              • Psycho Dad
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 629

                                                #24
                                                Pamiętam jak w lato dalem w palnik godzina jazdy ...zjazd z "austostrady" około 10 min + parkowanie i stanie około 4 min ... a wydech nadal stękał jak szalony.
                                                Jeżdżąc po mieście trudno wygrzać tak silnik bo się łapie często przerwę na światłach
                                                Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                                Komentarz

                                                • voltar
                                                  L&K
                                                  • 2009
                                                  • 1107
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                                  #25
                                                  Ja sie tylko glosno zastanawiam jak powinno sie eksploatowac 1.8 TSI
                                                  Jezeli to prawda i silnik- turbine nalezy chlodzic to powinno to byc nic innego jak wymaganie eksploatacyjne , czyli :

                                                  1. Producent powinien napisac co i jak nalezy zrobic
                                                  2. Powinno to byc wymaganie scisle sprezycowane i jednoznaczne a nie ogolne.

                                                  A tak co mamy ? Producent nic nie pisze. Autor zalaczonego tu artykulu pisze ze nalezy studzic turbine kikanascie sekund. Kilkanascie to oznacza dokladnie max. 19 sek. i przyznam ze jezeli to mialby byc ten wystarczajacy warunek to spelniam go za kazdym razem gdyz nigdy nie wylaczam silnika z biegu. Zawsze najpierw nastepuje wbicie na luz, zaciagniece hamulca , odpiecie pasow i za przeproszeniem sprawdzenie czy mi cos na leb nie leci Wiec zawsze spelniam ten warunek kilkanascie sek. a czasami duzo dluzej gdyz trzeba np. otworzyc garaz, brame itp. Jednak robe to nie dla turbiny czy silnika tylko dlatego ze te czynnosci tyle akurat czasu zajmuja.
                                                  No ale coz tak napisal autor tego artykulu a tutaj slysze glosy , 2 min. to minimum dla turbiny itp. Wiec to jest ta niekonsekwencja ktorej nie moge zaakceptowac. Jezeli mowimy o jakims wymaganiu to musi ono byc dokladnie sprecyzowane.

                                                  Ponadto mysle ze silnik nie jest silnikowi rowny i mozna sobie wyobrazic ze jest juz taki silnik ktory jest bezobslugowy jezeli chodzi o chlodzenie turbiny ( moze wlasnie 1.8 TSI ? )
                                                  Konstrukcje silnikow przeciez zmieniaja sie , stosowane sa coraz lepsze materialy, lepiej odprowadzajace cieplo, coraz lepsze technologia wytwarzania czesci mechanicznych daje mniejsze opory , do tego coraz lepsze oleje, rozwoj techniki ( czyli np wspomniana pompka chlodzenia , termostaty, inne techniczne rozwiazania itp )
                                                  Kiedys dyski twarde parkowalo sie recznie, skrzynie biegow byly niesynchronizowane, hamulce bez wspomagania a do benzyny lalo sie olej. Nie oznacza to ze dzis tez tak jest.
                                                  Mysle ze odnosnie 1.8 TSI stanowisko firmy Audi mogloby rozwiac watpliwosci.

                                                  Tak przy okazji jeszcze piszac te slowa zaczalem sie zastanawiac jak znosza turbiny takie wynalazki jak coraz popularniejsze systemy Start-Stop ? Przeciez tam wlasnie chodzi o jak najszybsze wylaczenie silnika ...


                                                  O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...